דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות חשובות לפני ביצוע רילוקיישן (Relocation) 

מאת    [ 29/07/2008 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 3798 פעמים ]

מאת: עינת גז



מספר נקודות חשובות שכדאי לכל מי שחושב/במו"מ/מתכנן לעשות רילוקיישן לבחון לפני צאתו את הארץ :

* מול מי נחתם החוזה - כמובן , אחרי הבדיקה הראשונית שאכן החברה שאתם עומדים לצאת בשליחותה רצינית ומבוססת. ישנה חשיבות רבה למול איזו ישות נחתם החוזה , ובעיקר מאיזה מוצא הישות הזו . חתימה מול חברה ישראלית תקשה לרוב להוכיח בשלב מאוחר יותר כי שיניתם את מרכז החיים שלכם, יחד עם זאת חתימה אל מול חברה יפנית יכולה לחייב אתכם בכללי המיסוי והתושבות המקומיים .

* מה זה לשנות מרכז חיים - לשאלה הזו אף אחד לא ייתן לכם תשובה מדוייקת או ברורה.מה שבטוח הוא שכולם רוצים לזכות בתואר הנחשק, מאחר שעימו מגיעות הפטור ממיסים ומחובות אחרות. מרכז החיים והגדרתו מורכב בסופו של דבר ממכלול פרמטרים ובעיקר ממו"מ בינכם לרואה החשבון שלכם למס הכנסה. כמה דברים שתמיד יעזרו בהוכחת העברת מרכז החיים הינו : אי אחזקת רכוש בארץ, סגירת חשבונות בנק מקומיים, שהייה מינימלית בארץ הקודש, ועוד כהנה וכהנה.

* למה אני צריך רואה חשבון - קודם כל כי ככל הנראה לא נסעתם לשם שמיים לרילוקיישן אלא גם במטרה להרויח כסף,דבר שני מאחר שהחוק בנושא מיסוי שונה לפני מספר שנים והיום כל מה שנכלל תחת העלמות מס הינו עבירה פלילית, וההנחה היא שאף אחד מכם לא רוצה לספור את כספו מבעד לסורגים. ולכן חשוב שילווה את התהליך ברקע רואה חשבון המתמחה במיסוי בינלאומי . אין דך אחת שמתאימה לכולם. לכל אדם מותאם המסלול שלו לפי מצבו המשפחתי, משך הרילוקישן , ועוד ועוד ועוד.

* אז האם אני אשלם מיסים ?כנראה שכן . 0% זה מספר שיהיה קשה להגיע אליו, אלא אם כן תוכיחו כי שילמתם מס הכנסה למדינה אחרת אשר נמצאת בהסכם מס עם ישראל . אך ככל הנראה רמת המיסוי שלכם תהיה מופחתת . אם כי בגלל שחלק מהכסף שימש עבור אש"ל הפטור ממיסוי לפי תקרה הנקבעת לכל מדינה, ואם בגלל ניתוק תושבות כפי שייקבע.

* ומה לגבי זכויות אחרות כתושב ישראל - בהנחה שלא ארזתם מזוודה במטרה שלא לחזור לכאן אף פעם ( כי הרי מתישהו תתגעגעו אלינו...), יש להתייעץ עם רואה חשבון/רשויות לפני שמפסיקים לשלם תשלומי ביטוח לאומי,ותשלומים לקופת חולים, על מת לא לאבד את זכויות הותק ולא להיות מחוייבים בתקופת הפשרה עם חזרתכם לארץ. יחד עם זאת, לאחר שהייה רצופה של מספר שנים בחו"ל ייגרע אתכם ביטוח לאומי ממצבתובין אם תרצו בכך ובין אם לאו, ואז שמירת הזכויות יכולה להעשות ע"י ביטוחים פרטיים.

* ומה חשוב לוודא בחוזה - קודם כל שאתם מכוסים בביטוחי בריאות, חיים ואובדן כושר עבודה בכל מצב , ובטח ובטח כשמדובר על מדינות בעלות סיכון גבוה. עוד כיסוי ביטוחי מומלץ למדינות עולם שלישי בעיקר הינו ביטוח חילוץ והטסה אוירית ( SOS) . תשקיעו זמן, תקראו את הפרמיות ותזכרו כי אם אינכם מקבלים משכורת בארץ, כל תביעה לביטוח הלאומי בכל מקרה ביטוחי תידון כאילו הינכם בעלי הכנסה מינימלית ויכולה להשפיע על הקצבאות שתקבלו למשך שנים רבות, ועל כן ישנה חשיבות להבין מה כוללות הפוליסות שמכסות אתכם. דבר שני, מה ניתן לכם מבחינת עלויות מחייה וכמה יעלה לכם בפועל לחיות בצורה סבירה במדינה. אל תתפתו למספרים בלבד! שכר דירה ועלויות מחיה במקומות שונים בעולם יכול להגיע לאלפי דולרים בחודש, בידקו האם ההצעה שניתנה לכם מתאימה למדינת היעד.
* תחום השיפוט שמוגדר בחוזה- הכוונה היא כי במקרה של מחלוקת משפטית מול החברה, לא תמצאו את עצמכם נדרשים להגיש תביעה במדינה שכלל לא ידעתם על קיומה. ההתעקשות על ישראל כמדינת שיפוט לא תמיד נכונה, אבל דאגו כי מדינת השיפוט הנבחרת הינה מדינה מערבית, שחוקי העבודה בה דומים לחוקי העבודה בישראל. תמיד כדאי להוסיף גם סעיף בוררות מוסכמת בחוזה כברירה ראשונה, כדי לנסות להמנע מבתי משפט במקרה של מחלוקות

* ועוד עצה שיכולה רק להועיל- נוסע מתמיד ! אתם לא תאמינו כמה הכלי הזה , שלוקח לכם כ"כ מעט מאמץ והשקעה (כי הרי גם כך אתם טסים) יתרום לכם . גם אם לא תנצלו את הנקודות לקניית כרטיסי טיסה או שדרוגים, נוסע מתמיד בדרגת זהב יפתח לכם את דלת הכניסה ללאונג' ויעלה את המשקל המרבי לטיסה שמותר לכם לסחוב. להזיק זה בטוח לא יכול.



טיסה נעימה ובהצלחה!


עינת גז, מנהלת אתר Relocation Jobs



עינת גז מנכ"ל רילוקיישן ג'ובס www.relocationjobs.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב